Zajęcia próbne 

Dla kogo?

dla dzieci, które nie wiedzą czy to w ogóle “to”

dla dzieci, które chcą spróbować sił w danym stylu/rodzaju zajęć

dla dzieci i rodziców, którzy chcą sprawdzić gotowość dziecka do samodzielnych zajęć

Obawy dzieci vs. obawy rodziców

Jeśli przed zawarciem umowy chcielibyście zobaczyć jak wyglądają zajęcia u nas, poznać nauczyciela prowadzącego to nasza Pierwsza Lekcja jest ku temu świetną okazją. Dzieci mogą płynnie zapoznać się z grupą i wejść w nią. Mogą też po prostu sprawdzić formę aktywności, z którą nie miały do tej pory do czynienia.

To rozwiązanie sprawdzi się również dla młodych niezdecydowanych, przy których rodzice nie chcą od razu zawierać umowy. W końcu dzisiaj chcę na tańce, ale jutro już na pływanie? Znamy to, rozumiemy i dlatego wychodzimy naprzeciw potrzebie sprawdzenia i nawiązania relacji przed podjęciem decyzji. Bardzo ważnej decyzji 😉

A co jeśli dziecko jest nieśmiałe? Jeśli rodzic ma obawy w związku z trudnościami w nawiązywaniu relacji, wchodzeniem w grupę lub po prostu obawą przed “nowym” ?

Wiemy, że dla dzieci nowe zajęcia mogą być bardzo stresujące. Dlatego ważne jest, aby zapewnić im wsparcie i czas na adaptację. Tak! Przeprowadzamy PROCES ADAPTACJI.

Więcej szczegółów na temat procesu adaptacji znajdziesz poniżej.

IMG-20240312-WA0001

Adaptacja

Proces adaptacji pomaga dzieciom poczuć się komfortowo i pewnie, oraz zapoznać z nowymi okolicznościami (Pani, przestrzeń, grupa rówieśnicza, zasady grupy). 

Pamiętajmy, że każde dziecko ma swoje tempo i potrzebuje czasu na zapoznanie się z nowymi sytuacjami i jest to normalne. Jak przeprowadzamy proces adaptacji?

W zależności od potrzeb dziecka, ale zawsze we WSPÓŁPRACY z rodzicem.

Poniżej kilka z narzędzi, które stosujemy.

Podmiotowość

Przede wszystkim traktujemy dzieci PODMIOTOWO (dobrze zatem jest się przedstawić, poznać, ale i zapoznać samo dziecko z tym jak będą wyglądać zajęcia i co będziemy na nich robić).

Rytuał przekazania

W zależności od potrzeb – wprowadzenie lub obecność fizyczna rodzica podczas zajęć (stopniowe wydłużanie czasu samodzielnego udziału w porozumieniu z prowadzącym aż do „przekazania opieki” nauczycielowi).

Konsultacje

Konsultacje z nauczycielem prowadzącym – po każdych zajęciach tanecznych grup przedszkolnych, a przed grupami szkolnymi, nauczyciel jest dostępny dla rodziców.

Opieka Pedagoga

Cały proces adaptacji jest prowadzony nie tylko przez daną Panią Od Tańca- pieczę nad tym niesamowicie ważnym elementem “poznawania nowego” trzyma nasza Pani Pedagog.

Konsultacje

Konsultacje to przestrzeń do dialogu i współpracy. Można porozmawiać, dopytać o nurtujące szczegóły lub wspomóc Panią Od Tańca przekazując cenne wskazówki dot. funkcjonowania swojego dziecka- w końcu kto lepiej zna dziecko niż rodzic? 

Konsultacje można też wykorzystać na zapoznanie z nową Panią, miejscem itd. jako krok jeszcze przed udziałem w pierwszej lekcji. Sugerujemy skorzystanie z tego rozwiązania w szczególności u dzieci, które stresują się nowymi sytuacjami.

IMG-20240323-WA0024